Laatukriteeri
- Opetustoimen henkilöstön rakenne, määrä ja osaaminen vastaavat kunkin koulun toiminnan tarpeita.
- Opetushenkilöstön työn tukena on tarjolla kouluterveydenhuollon ja sosiaalitoimen riittävät ja vähintään sosiaali- ja terveysministeriön antamien suositusten mukaiset palvelut.
- Henkilöstön kehittäminen on suunnitelmallista ja sitä varten on toimiva seurantajärjestelmä (mm. kehityskeskustelut)
- Henkilöstön työhyvinvointi on jatkuvan seurannan ja kehittämisen kohteena.
Laadun kehittämisen kysymyksiä
1. Miten opetustoimen henkilöstön
rakenne ja määrä vastaavat koulun ja opetuksen tarpeita?
2. Miten opetushenkilöstön osaaminen ja
kehittämistarpeet tunnistetaan ja miten ne otetaan huomioon?
3. Miten henkilöstön kehittymistä
tuetaan ja arvioidaan?
4. Miten henkilöstön työhyvinvointia
edistetään?
5. Miten koulujen johdon ja henkilöstön
pedagogista osaamista tuetaan ja kehitetään?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti